mandag 13. desember 2010

Quiz 13. desember 2010


Kveldens og årets siste poengliste ligger herved ute.
(Klikk på bildet for å få det forstørret.)


Herved gratuleres
Roald Aas atter en gang med seier i kveld.
De vant årets første, og de vant også årets siste quiz.
Gratulerer!

Og vet dere hva?
Jeg lar det bli med det.
Klokken er nå ti over ett på natten, og jeg er så trøtt at jeg ser ikke land.
Jeg var oppe klokken halv seks i morges og dro på Luciakonserten, jeg har jobbet i hele dag med quiz og annet - og jeg var så utrolig korttenkt at jeg sa ja til og bli med på smultringbaking i morgen.
For første gang i mitt liv.
Det starter kl 09.00.
Det kommer visst til å vare en stund, smultringer er visst ikke gjort i en fei.
Eller hva vet jeg, jeg har jo aldri vært med på det før.
Men jeg vet at jeg bør ha forkle og skaut, og passe meg for den varme smulten.

Og så jeg har en utrolig irriterende sang på hjernen.
Og dessuten fryser jeg litt.
Og - jeg er enda ikke ferdig med morgendagens luke i adventsquizlenderen.

Så, jeg gir meg selv en break.
Det er snart jul og alt.
Jaggu er det så.
Det er lov til å være litt sliten.

Kort oppsummert:
Roald Aas vant for titusende gang.
I kveld etter ekstraomgang mot
Hvilepuls.
Kategoriene i kveld var Aktuelt, Desember, White Quizmas, Julenissen og Jul på TV.
Vi ga nachos til tre lag for kreativ besvarelse på The Drifters - som ble til Boyz 2 Men, The Black Sheeps og Four Non Blondes.
Fire lag vant trekking om brettspillet Besserwizzer;
Empty Heads light, Hvilepuls, Santonsen Lucia og Tilslørt og Blank.

Her er kveldens musikkrunde, som bestod av sangen
White Christmas med tolv forskjellige artister:

Bing Crosby
The Drifters
Dolly Parton
Ella Fitzgerald
Dean Martin
Andy Williams
The Beach Boys
Doris Day
Louis Armstrong
Elvis Presley
Jim Reeves
Andrea Bocelli

Første quiz i 2011 er
mandag 3. januar.

Vi håper inderlig å se dere alle igjen da.

Untill then, Merry Quizmas!

(og natta!)

4 kommentarer:

royal ass sa...

godt å se at rette lag gikk til topps på årets siste quiz. God jul.

Litt tilslørt og blank sa...

Tusen takk for spill! Det varmer å endelig vinne noe, selv om det ikke var på grunn av ferdighetene ;-)

Forslag til hvordan man deler et Besserwisserspill på 10-12 sammenslåtte lagmedlemmer mottas med takk ;-)

GOD JUL!
Vi gleder oss til et nytt quizzeår, og satser på at 2011 blir året der også vi tar steget fra den skuffende andreplassen og opp på premiepallen! :)

Vims sa...

Herlig!
Vel unt!
Både det ene og det andre.

Du vet at de små grå lager seg nye spennende baner i hjernen din når du prøver nye ting. Smultringbakst for eksempel. ;)
Lykke til!

Og god jul til deg og Herr Eide og alle med- og motquizzere.

Mick JAgger sa...

God Jul, og fortsett med Adventsquizlender da! :)))