mandag 20. desember 2010

Adventsquizlender - Luke 20

Dagens spørsmål - bare fire dager unna julaften:


Hvem er hun datter av?


Denne damen ville "alle" visst hvem var, om hun ikke hadde skiftet etternavn da hun inngikk partnerskap med sin kvinnelige kjæreste.
Man skulle kanskje tro at hennes far het Roger til fornavn, men det gjorde han nok ikke.
F
aren hennes har så definitivt tilknytning til julen i Norge.
Når jeg hører farens navn, tenker jeg blant annet på en musikkform fra Trinidad og Tobago, Lille Lørdag, OL i 1994 og Danny Kaye.
Og diverse sanger. Mange sanger.

(I dag kan jeg dessverre ikke komme med fler hint, fasitbekreftelse eller gratulasjon før tidligst kl fem.)
Lykke til!

8 kommentarer:

Ida M. sa...

Neeeei, må "selvfølgelig" i et møte akkurat nå, akkurat når jeg var så godt i gang med googlingen!! Lykke til dere andre som holder på. Æ heia på dåkker!

Roald Aase sa...

Pappaen er Per Asplin. Mannen bak Putti Putti Plott og "En glad calypso om våren".

Roald Aase sa...

Asplin vart kalla "Nordens Danny Kaye". Han og dattera Caroline Waters var med på å få OL til Lillehammer i 1994, sidan dei var ein del av OL-komiteen sin presentasjonspakke i Lausanne i 1985.

Lille lørdag finne eg ikkje ut av,

Roald Aase sa...

Kan det vere Per Asplinungdommen?

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/519/

Quizmaster sa...

Jajamen!
Gratulerer til Roald Aase for riktig svar!
Per Asplin er mannen.
(Og ganske riktig - på Lille Lørdag herja Per Asplin-ungdommen.)

Gratulerer!

besserwisser-ku sa...

er det bevisst at det er luke 4, 4 dager før jul..?

Quizmaster sa...

Wooops! På ingen måte, takk!
:)

Kjersti L. A. sa...

Søren også, dette er nok den eneste luka jeg kunne ha greid - og så så jeg den ikke før nå. Denne damen har jeg nemlig intervjuet en gang i tiden, så jeg vet meget godt hvem hun er.

For øvrig vil jeg si at adventsquizlenderen din er veldig morsom, Liv, men i vanskeligste laget for meg. Bortsett fra denne, altså. :-)