lørdag 4. oktober 2008

Musikkoversikt 2008

Her følger en alfabetisk oversikt over artister og grupper som er benyttet i musikkrundene hittil i år.
Låtenes titler blir ikke opplyst.
Filmmusikk, jingler og TV-introer er ikke tatt med på listen.

Kom gjerne med kommentarer og hint om sjangre og musikk du vil ha mer av, men vennligst IKKE nevn spesifikke artister eller låter.
De kommer nok snart..

ABBA
a-ha
Alanis Morisette
Alanah Myles
Amy Winehouse
Andrea Boccelli
Angélique Kidjo
Anita Skorgan
Aqua
Are & Odin
Aretha Franklin
Arja Saijonmaa
Atomic Kitten
Backstreet Boys
Baha Men
Banana Airlines
Barbra Streisand
Barry Manilow
Barry White
Bay City Rollers
Beach Boys
Beck
Bee Gees
Benny Andersen
Bertine Zetlitz
BigBang
Billie Holiday
Billy Joel
Bjelleklang
Bjørn Eidsvåg
Blue Swede
Bobby Vee
Boney M
Bon Jovi
Bono
Boyzone
Brenda Lee
Brotherhood of man
Bryan Adams
Carola
Chris Rea
Christina Aguilera
Chumbawamba
Coolio
Culture Club
David Bowie
DDE
Deep Blue Something
Def Leppard
deLillos
Diana Krall
Dolly Parton
Dschingis Kahn
Dusty Springfield
Earth, Wind & Fire
Eddie Skoller
Elisabeth Grannemann
Elle Melle
Elton John
Elvis Presley
Ephemera
Eric Clapton
Espen Lind
Everly Brothers
Faith No More
Fats Domino
Finn Kalvik
Fool's Garden
Frank Sinatra
Freddy Kristoffersen
Fugees
George Michael
Glenn Medeiros
Herman's Hermits
Herrey's
House of Pain
Ida Maria
Jahn Teigen
Jason Mraz
Jens Book Jensen
Jethro Tull
Jim Stärk
Johnny Logan
John Wetton
Jonas Fjeld
José Carreras
Julie Andrews
Justin Timberlake
Kate Bush
Ketil Stokkan
Knudsen & Ludvigsen
Kula Shaker
Kylie Minogue
Led Zeppelin
Leonard Cohen
Lill-Babs
Lillebjørn Nilsen
Lionel Ritchie
Louis Armstrong
Lynni Treekrem
Lynyrd Skynyrd
Madcon
Madness
Madonna
Magnus Uggla
Maria Arredondo
Maria Callas
Maria Haukaas Storeng
Mariah Carey
Maria Mena
Marvin Gaye
Mary Hopkin
Matt Bianco
MC Hammer
Mel C
Mezzoforte
Michael Bublé
Michael Jackson
Middle of the road
Natasha Bedingfield
Nelly Furtado
Neil Diamond
Nick Cave
Nicole
Oasis
Odd Børretzen
Paul McCartney
Pearl Jam
Peggy Lee
Peter Gabriel
Peter Tsjaikovskij
Postgirobygget
Povl Dissing
Queen
Scorpions
Radiohead
Raga Rockers
Ravi & DJ Løv
Ray Charles
REM
Rickie Lee Jones
Right Said Fred
Robbie Williams
Roger Miller
Rolling Stones
Röyksopp
Sarah Brightman
Shaggy
Shania Twain
Shirley Bassey
Shocking Blue
Sigmund Groven
Simon & Garfunkel
Sissel Kyrkjebø
Sonny & Cher
Soundgarden
Stevie Wonder
Sting
Supertramp
Survivor
Søsterhjemmet
The Archies
The Beatles
The Contours
The Doors
The Dubliners
The Kids
The Kinks
The Mamas & the Papas
The Monroes
The Pogues
The Police
The Proclaimers
The Real Group
The Rolling Stones
The Roots
The Rubettes
The Trammps
The Turtles
The Waterboys
Tom Jones
Toto
Ugly Kid Joe
Unit Five
U2
Vamp
Vestlandsfanden
Village People
Was (not Was)
Wham!
Whitney Houston
Willie Nelson
Wolfgang Amadeus Mozart
Åge Aleksandersen

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så vakkert. Så gjennomført!
Dette fortjener så absolutt stående ovasjoner.

TAKK!

Quizmaster sa...

:-)
Selv takk!

Anonym sa...

(Lyd av mynt i ønskebrønnen)
Kjære quizmastere. Jeg ELSKER musikkrundene, men det hadde vært gøy med rene lydkutt av diverse kjente mennesker av og til, f.eks skuespillere eller politikere (unntatt Sarah Palin) osv. Skjønner at det kanskje er umulig å få til.. Eller?

Er forresten kjempenyskjerrig på hvordan en musikkategori skapes..? Og hvor lang tid du/dere bruker på det? Med tanke på at de er utført med til fingerspissene perfeksjonisme hver gang, må det jo ta utrolig mye tid å lage dem! :)

Quizmaster sa...

Joda - det kan nok hende det dukker opp musikkrunder uten musikk en gang.
Det er absolutt mulig å få til.
Og det kan nok hende jeg har noen på lur ..
(A la runden med kjente norske komikere som pratet - hvis du var tilstede da?)
Men først og fremst er nok musikkrundene viet til musikk.
Det gjør seg liksom med en "pause" fra pratinga midt i quizen, og så er jo både quizzere og quizmastere skikkelige vanedyr.

Jeg kan med hånden på hjertet si at å lage musikkrunder er dét som tar lengst tid.
Men så er det også det som er artigst!
Jeg vet ikke hvor lang tid jeg bruker på hver runde, som regel er det mye tenking på forhånd som tar det meste av tida.
(Jeg har for eksempel hatt en ufullkommen runde i hodet i fire år - som jeg mangler den siste låta på.)

Det som tar mest tid er vel egentlig å sørge for at alle blir nogenlunde tilfredsstilt.
Hvis det er 200 personer tilstede på en quiz, er det også 200 forskjellige musikksmaker.
Og så er det vanskelighetsgrad, og gjerne rytmer og hurtighet og alt annet som skal planlegges.

Når jeg først får satt meg ned med musikken, lager jeg som regel en del runder på en gang.
På en søndag kan jeg kanskje klare fem runder.
Da bruker jeg et par timer på hver runde.
Jeg klipper og limer i lydbølger i et tilpasset musikkprogram.

Anonym sa...

Jeg var tilstede ja. Og likte oppgaven kjempegodt; derav ønsket mitt. Kanskje det går å snike inn en sånn type oppgave som siste kategori istedet?
(Mas mas mas.)

Så nyskjerrig jeg ble nå! Syns du skal servere den ufullkomne musikkrunden. Så kan vår oppgave være å komme med forslag til den siste melodien som ville gjort runden fullkommen. 200 hoder tenker muligens bedre enn ett? ;-)

Quizmaster sa...

Hehehe ... No can do!
Jeg er så vidt på sporet av den siste sangen, så kanskje runden dukker opp - fullkommen - om et par måneder.
:-)

Anonym sa...

Håper du forteller oss at det er nettopp denne musikkrunden vi er iferd med å få servert når den tid kommer. 4 års planlegging er for lenge til å la den gå forbi i "stillhet"...

Quizmaster sa...

Tja...
Det kan hende jeg gir et lite vink.
Vi får se!

Vims sa...

Endelig!
Gratulerer :-)

Quizmaster sa...

TAKK!