tirsdag 14. oktober 2008

Quiz 13. oktober 2008



Jeg dessverre ennå trøbbel med serveren.
Jeg legger kun ut link til kveldens avholdte musikkrunde, samt til det slandske bidraget i Grand Prix -86 som ble brukt til introduksjonen av første kategori.

Bloggen for en ordentlig og normal oppsummering av quizen så snart det lar seg gjøre.

Artistene som stod for aftenens musikk var disse:

Bryan Adams og Melanie C med When you're gone
Jonas Fjeld og Lynni Treekrem med Engler i sneen
Peter Gabriel og Kate Bush med Don't give up
Kylie Minogue og Nick Cave med Where the wild roses grow
Jahn Teigen og Anita Skorgan med Adieau
Neil Diamond og Barbra Streisand med You don't bring me flowers

Jeg klarer ikke å få kontakt med quizzekampen.no for øyeblikket, og vet derav ikke om den riktige poengliste ble lagret.
Hvis ikke, skal dette også ordnes.

10 kommentarer:

Anonym sa...

endelig en faktafeil i fasit, selv om det er fra vg...
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/presidentvalg-2008/artikkel.php?artid=527055
Søsteren til hvem????

Quizmaster sa...

Det er meget mulig du har aldeles rett.
(Jeg har dessverre servertrøbbel og får omtrent ikke åpnet noen ting som helst - ei heller VG-siden)

Herr Eide sier det er Palins egen søster - hvilke kilder han har brukt vet jeg ikke.

Jeg sender ballen over til Knut - det kan godt være en faktafeil eller gal avskriving.
Et fornuftig svar kommer i løpet av dagen.

(Men de er vel allikevel svoger og svigerinne selv om det er mannens søster? Eller? Jeg ble litt usikker.)

Anonym sa...

Noe sier meg at du har det sinnsykt artig som quizmaster! Introen med Island og "gledes banken" var knall, og Sara Palin likeså. Sikkert mye jobbing med det, men det er nok verdt det, for det slike finesser som gjør at vi kommer gang etter gang. Så det skal du ha! Så skal det også sies at vi ikke var helt begeistret for Sara Palin kategorien, men går ut i fra at det var det siste Palin spørsmålet på en stund nå...?

Anonym sa...

Gratulerer herved Roald Aas 1.0 med en fin-fin seier. Dere er vanskelig å slå når temaene er "barne-tv" og "sviske-duetter"

Anonym sa...

Har ikke spørsmålet om hr. Palins navn vært før? Syntes å huske det fra tidligere en gang, og han har iallefall vært tema;

http://quizmastersvoice.blogspot.com/2008/09/quiz-22-september-2008.html

Stiller meg i kø, og sier NOK om Palin...

Quizmaster sa...

Å ja - jeg har det veldig artig!
Og det er ordentlig stas at musikk og intro blir lagt merke til.
Som regel er det nok jeg selv som synes det er morsomst (jfr Sarah Palin) - men det får så være..

Jeg rår ikke over Aktuelt-kategorien, og kan dermed ikke si om Sarah Palin var representert for siste gang. (trolig ikke..)
Men dere får sikkert ikke spørsmål om henne på en stund. (kanskje?)

Men jeg kan med hånden på hjertet si at neste ukes ønskekategori IKKE er om Joe Biden.

Anonym sa...

Kul islandsk grand prix-låt!
Jeg husker den faktisk.
Og den hockeysveisen har han brukt tid på.
:-)

Anonym sa...

Regner med at det står en nachos og venter på oss neste mandag, jf geografirunden hvor vi var eneste lag med full pott.

Quizmaster sa...

Haha! :-)
Javisst skal Ja, vi er sultne få nachos på neste quiz.
Jeg hadde vitterlig tenkt å skrive nettopp det mht siste kategori i bloggen, men det ser ut til at jeg må gi opp ukens oppsummering.
Jeg får ikke rettet på ting før på mandag, og da er det liksom ikke så stor vits lenger.
Men svaret er definitivt ja!
Nachos skal bli.
Og gratulerer med full score på en knalltøff runde.

Anonym sa...

Det gledet meg å se gledesbanken-videoen. Kanskje pga hårfrisyrene. Og klærne. Og et bittelite parti midt inni refrenget.