mandag 22. august 2011

Quiz 22. august 2011

(Klikk på poenglisten for å får den forstørret)

Jah! Da er ny sesong blåst i gang, og i kveld endte to lag på delt førsteplass for noen minutter - før det ene måtte se seg slått av det andre.
Lagene som møttes til den ekstra kunnskapsholmgangen var
Tilslørt og Blank og Ja, det e oss.
Og etter én omgang med fire spørsmål vant førstnevnte 3-1 over det sistnevnte.

Spørsmålene som ble trukket fra ekstraspørsmålboksen var følgende:

  • Hvilket land kom forfatteren Kurt Vonnegut fra?
  • Hvilken idrett bedrev den avdøde belgieren Joseph Vissers?
  • Hvem spilte rollen som Josefine i filmen Bør Børson Jr. fra 1974?
  • Hvor mange delsater består Østerrike av?
(Riktige svar er USA, boksing, Britt Langlie og 7.)


Og med disse spørsmålene ble altså
Tilslørt og Blank vinnerlaget, Ja, det e oss på en hederlig andreplass og InQuizisjonen; den spanske, Conquizadores og Roald Aas på delt tredje.
Gratulerer!

Kategoriene i kveld var Aktuelt, Treblåseinstrumenter, Headlinere fra Parkenfestivalen, Bjørn og Europeiske hovedsteder.

Og - jeg er nok dessverre enda i den kjappe og korte oppsummeringsmodusen - det er rett og slett ikke tid til et langt og fullgodt resymé i disse dager.

Så dett var dett.

Velkommen på quiz neste mandag, samme tid og sted!


Et lite PS:
Når jeg nå tilfeldigvis ser på kartet til Østerrike, ser jeg at antall delstater faktisk ikke er 7.
Skrekk og gru!
Jeg tror følgende lille skandale har skjedd:
Jeg har skrevet et nitall som ligner på et syvtall på lappen med det aktuelle ekstraspørsmålet. Tallet er akkurat i bretten på papirlappen, og det kan dermed leses om sju. Skrekkelig grusomt - men heldigvis ikke utslagsgivende for vinnerlaget uansett. Takk og lov.
Jeg beklager sterkt det inntrufne!


... Fire timer senere:

Et stort PS II:
.... Det er pokker ta meg utrolig.
Jeg sjekket nettopp begge ekstraomgang-lags besvarelser opp mot hverandre, og det er nesten for godt OG for vondt til å være sant.
Ja, det e oss hadde 9 østerrikske deltstater på svararket sitt.
Og det betyr at stillingen faktisk er hverken 3-1 eller 2-1, den er ... 2-2.
Faktisk.

Altså uavgjort.

Du store all verden.

Jeg er himmelfallen.
Jeg tror sannelig min hatt vi må kåre begge lag som vinnere, her.
Men jeg kan ikke ta en avgjørelse på stående fot, jeg må ta en prat med Herr Eide om hva i all verden vi gjør med dette litt snodige dilemmaet.
Jøss.

Jeg reiser bort denne uken og blir til fredag, og har liten sjanse til å oppdatere bloggen eller kommentere denne uka, men jeg lover å komme tilbake med oppdatering så snart som rå er.

Om jeg beklaget det inntrufne for noen timer siden, gjør jeg det VIRKELIG nå.
Jeg beklager på det dypeste, til begge lag det måtte angå!

(Den gode nyheten er at begge vinnerlag er med på å lage quizhistorie, for noe slikt har aldri skjedd før.)

2 kommentarer:

Ja, det er oss- representant sa...

Hei !

Det viktigste for oss er ære og berømmelse. Så lenge vi blir registrert som vinnere (delt), så lar vi pengene fare.

Peder Ås sa...

Gleder meg til fortsettelsen på dette.
Begge lag er jo hyggelige folk, det ser jo ut som om ting løser seg kanskje?
Eller får vi bevitne en ekstraomgang på neste quiz, med publikum til stede?
Tipper quizmasteren blir tilgitt for blunderen også, det er ikke verst å være med på å skape historie som quizlag!